zaterdag 22 oktober 2016

Hallo...

... ween

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan vind.
Halloween.
Herfst, maar dan stoer ?
Het kind vindt al die spoken, vleermuizen, vampiers en skeletten geweldig. 
Minecraft zit er ook vol mee.
Vindt ie leuk.
Overdag.
In het donker is het een ander verhaal.

De winkels hangen nu vol met Halloweenspul, dus zie daar maar eens ongezien langs te komen met een kind.
Eén voordeel.
De aandacht is nog even afgeleid van de pepernoten.

Dus deze moeder maakte dan toch maar wat Halloweenversiering bij de herfstspullen.


 

















Wil je ze ook maken ?

Hier vind je het patroon.

lichtbak van Hema

 














De spooklampjes waren makkelijk te maken.
Uitgebreide werkbeschrijvingen zijn te vinden via Pinterest. 
Mijn versie:
Rol een plak klei uit tot een cirkel.
Maak gaten voor de ogen en mond.
Drapeer het over een beker (die op de kop staat).
Even geduld om het te laten drogen.
Lampje eronder en klaar.
We gebruikten zelfdrogende witte klei van Das.


 
Op Instagram plaats ik regelmatig broodjes die ik maak voor Niek.
Je kunt ze vinden onder #mamamoetzonnodigookleukebroodjesmaken

Het begon een beetje als tegenhanger voor de perfecte Bento lunchtrommels.
Ik probeer iedere week iets te maken passend bij het thema waar hij op dat moment mee bezig is.
Ik maakte er ook een paar rondom Halloween.
Gebruik gewoon dingen die je in huis hebt.
Kaas, kokosbrood, hagelslag, enzovoort.
Alleen de oogjes schaf ik er speciaal voor aan.








1 opmerking:

Perwin zei

Het is inderdaad een hele gezellige spookt tijd waarvoor je super leuke dingen kan knutselen. En als je kind er gek op is, is het helemaal genieten.
Leuke vilt dingen heb je mooi gemaakt. Leuk om ze ergens te decoreren.
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat hier niet veel herfstige te zien is. Of het moet zijn, de kleuren in mijn woonkamer en de lichtjes. :-) Fijn zondag.