vrijdag 23 mei 2014

Hét visfeest...

...groeide uit tot oceaanfeest.

De kleine man is inmiddels 5 jaar.
VIJF !

Dat betekent dat ik ook 5 jaar ouder ben.
Ja.
Keer 2.
Want moeder zijn kost energie (jaja...  en je krijgt er veel voor terug).



Het begon met de uitnodiging.
Simpel, maar stoer moest het worden vond ik.

Ik gebruikte wat dikker papier voor de kaart en de haai.
De tanden en ogen schilderde ik erop met acrylverf.
Samen speelden we voor postbode door de wijk.
Dat voorkomt teleurstellingen op het plein.





































De aankleding had ik ook snel voor elkaar.
Ik griste wat Schleich zeedieren uit de badkuip en uit de slaapkamer.

Gebruikte eindelijk eens de theedoeken van Zeeman.
Maakte wat feestmutsen en een slinger.
Propte het geheel onder 2 stolpen (Action en Xenos) en .... klaar.



Voor het eten had ik pannenkoeken bedacht.
Bij Dille en Kamille kocht ik een koekjesvorm in de vorm van een vis.
Ik stak zo heel snel een heleboel visjes uit een stapel (kant en klare hoor... pfff een feestje is al druk genoeg) pannenkoeken.
Zo hadden de kinderen 'vispoffertjes'.
Wat versieringen, slagroom, stroop en poedersuiker erbij en het feest kon beginnen !
Meer hoeft dat niet te zijn.





































Toen moest ik toch echt nadenken over spelletjes enzo.

Ik geloof dat ik meer van de aankleding ben...

Ik maakte de haai van de uitnodiging in het groot na.
De bek was een groot gat en de haai had hongerrrrrr.
We hebben de haai gevoerd (pittenzakjes, zie hier).
Automatisch wilden ze allemaal met hun hoofd in de bek van de haai.
Daar heb ik foto's van gemaakt en later gemaild aan ouders.
Leuk aandenken !





































Verder speelden we buiten haaientikkertje.

Ik had een vin geknipt van karton en de tikker had deze op zijn rug.
Wat een plezier met zo'n simpel spel.
Ze konden zo lekker even hun energie kwijt tussen de buien door.


Ook had ik sop gemaakt voor reuzenbellen (recept).
Dit was een groot succes.
Let wel op dat kinderen het sop niet binnen krijgen.

Anders slaap je slecht.
En ben je heeeeeeel blij als je de volgende dag alle kinderen weer op school ziet.
*kuch*

De foto's zijn van de testfase...

De kinderen hebben ook nog zeedieren gezocht in de tuin.

Volgens het principe van paaseieren zoeken, maar dan met zeedieren...
Appeltje eitje...

Ik had voornamelijk gezorgd voor binnen activiteiten, omdat het regenachtig zou zijn.
Ik vind het prettig om drukke activiteiten af te wisselen met iets rustigs.

Ik maakte voelzakjes in de vorm van een vis.
De vis had iets ingeslikt... wat is het ?
Ik had er een wasknijper, legoblokje, potlood, etc. in gestopt.
Het idee voor de vis zag ik bij Mamarina.
Na afloop van het feestje gaf ik ieder kind een vistasje gevuld met een stickerboekje (Action, oceaandieren) en een vis uitsteekvormpje (Dille en Kamille) met recept voor zandkoekjes eraan mee.




Tussendoor hebben de kinderen ook gewoon even lekker gespeeld.
We hebben dat lekker laten gaan.

Gaf ons de tijd om zelf even een kopje thee te drinken.
 Als afsluiting had ik een activiteit aan tafel gepland.
Lekker overzichtelijk als ouders hun kind komen ophalen (sorry, ben juf).
En tevens een rustige afsluiting.
De kleine man wilde heel graag een vissenmasker.
Ik vond er 1 op het www en tekende die op wit fotokarton.
De kinderen hoefden alleen maar te kleuren.







































Een ideale afsluiting van het feest !

Oja.
Het kind kreeg ook nog een cadeau.

Hamerhaaien zaten er niet in.
Iets met beschermde diersoort.
Plus ruimtegebrek.
Want waar láát je zulke dieren ?
We kozen voor de second best optie.
Twee heuse hamergoudvissen.
Al zou de onderste ook best voor een zwartpuntrifgoudvis kunnen doorgaan.

Nja.
Ik sla door...



































17 opmerkingen:

Kiek zei

Zucht 5 wat is/was dat toch een leuke leeftijd...........haha 13 en bijna 16 ook nog hoor. Maar wel heel anders......
Als ik dit zo hoor ben je echt niet alleen goed voor de aankleding al ziet ook dat er prima uit! Het hele feest klinkt TOP met de juiste balans in rustige en drukke spelletjes, leuke hapjes enz. Je zal vast hele fijne reacties hebben gekregen dus geniet maar lekker na, dat heb je verdiend!

Maryska zei

Klinkt als een superleuk partijtje!!! :)

methartzielvansil zei

Pfffffff-ik word al moe als ik het lees. Wat goed uit-bedacht en uit-gewerkt. En ja-juist die afwisseling maakt het goed. Gave decoratie-te gaaf. Helemaal af met de foto. Ik doe het je niet zo na. Fijn dat er zo is genoten. Mooi weekend-xxx

Blauwe Druijffjes zei

Super leuk gedaan! Nu lekker nagenieten!

merula zei

wat een voorbereiding he zo'n feestje!Maar super leuk hoor. Ik sprak een paar weken geleden een moeder de dag voor een feestje en vroeg wat ze morgen zouden gaan doen met het feestje. Ze wist het gewoon nog niet!!! tja ik denk ik van een speurtochtje ofzo... aaaa dat kan toch helemaal niet zo onvoorbereid! (uiteindelijk was het een leuk feestje geweest hoor! met speurtocht)

vervlogen dagen zei

Super! Ik verlang bijna weerctetug naar kleuterfeestjes met een thema. Bijna ....
Wat een werk heb je gehad en fijn dat je daar zo lekker nonchalant over doet. Zo hoort het ook.

Punky Wunky zei

Wat ziet dat er leuk uit. Mooi bedacht en gemaakt, helemaal super.

Marina zei

Hebben wij iets met vissen, jahhhhh :)))), blijft top en het gaat niet over zo te zien. Wat heb je er een kanjer van een haai tof feestje van gemaakt, heerlijk heerlijk!
Gefeliciteerd met je kleine grote vent. Ik heb de laatste dagen je broche nog niet af gehad, man wat een lof zeg, ik bloos telkens in je plaats en verwijs altijd even naar jou kunnen hier :)

Anita zei

Poeh hé dat is nog eens een georganiseerd feestje!
En HOE bofkontje als je hiervoor wordt uitgenodigd.
Enne je blijft juf ook als moeder ;-)
Heerlijk om te lezen maar denk dat je blij bent dat de kleine man maar één keer in het jaar jarig is.
Fijn weekend saampies! enne sliertjes en een tattoo dat nog net niet hoor hahaha ;-))

Belinda zei

Bij het volgende feestje wil ik ook wel een uitnodiging ;-)))

Paula zei

Wat een enorm goed idee, zeker eentje om te onthouden ;).

Maar dan nog wel even een naailes volgen, wat zijn de tasjes mooi!

Bienemize zei

Wauw wat gaaf zeg , goed gedaan !! ( zou een 14jarige dit ook nog leuk vinden :-))

ikmaakhetzelfnu zei

Zeg dat was wel een mega cool feestje!Goed georganiseerd en leuk gedaan zo afwisselende dingen gedaan.

Anoniem zei

Wow!! Wat een leuke dingen had je allemaal bedacht! Super!!!!

Isabel zei

Hello, long time without visiting your blog (and mine too, by the way...)It´s being as wonderful as always. Love everything you do.
Kisses from Spain!!!

Anoniem zei

Dank je wel voor je inspiratie! Onze kleinste man wordt eind september vijf en hij is dolenthousiast bij het idee van een haaien feest!

Jose

miekemoeche zei

Ik sta hier gewoonweg perplex van zoveel inspiratie en creatief verjaardagsgeweld!!!! Supermooi allemaal, WOW! Proficiat, niet alleen voor de jarige maar zeker ook voor de mama die zo een TOPfeest met alles erop en eraan organiseerde!!!! ( onze zoon wordt eind deze maand 18! ....zal zo een haaienfeest niet meer zien zitten vrees ik....best jammer,hahaha)
Groetjes,
Hilde