zondag 19 oktober 2014

Krik...

...Melle en Domper.

Nee, we hebben geen nieuwe huisdieren.
Of... eigenlijk wel.
Een soort van.

Wij, de kleine man en ik, hebben alle 3 de boeken van Krik gelezen.
Hanna Kraan heeft ze geschreven.
Ik was al een grote fan van deze boeken.
Ieder jaar lees ik ze voor aan mijn klas.
En ieder jaar zijn de kinderen 'om'.
Oud-leerlingen die tegen me zeggen 'weet je nog juf, van Krik' !
Dan maakt mijn hart een sprong.

En dan nu.
Onze eigen kleine man is toe aan Krik !
Dat is dubbel genieten !
Hij gaat helemaal op in de verhalen.
Hij wil meer, meer, meer !

Er waren tranen aan het einde van alle 3 de delen,want ach... uit.

We bedachten samen nog een heleboel nieuwe verhalen.
En daar hadden we natuurlijk wel wat voor nodig.
Van vilt heb ik alle 3 de karakters uit het boek gemaakt.

Meet Krik. De adhd eekhoorn.
Ontwapend en ondernemend.




En dan Melle de merel,
Een ijdeltuit die zichzelf erg graag hoort zingen,
maar evengoed een schatje.



En de heerlijke, brommerige pad. Domper.
Man van weinig woorden, met eeuwig commentaar, maar met een goed hart.
Bij domper hoort ook zijn steen.
Met de bordjes 'voor 12 uur niet storen' en 'na 12 uur niet storen'.
En Krik komt nooit storen.
Krik komt altijd alleen maar even wat vertellen.
Geniaal !





Ik raad deze boeken voor jong en oud aan.
Het is zo geen straf om ze (voor) te lezen.
Met stemmetjes natuurlijk.



Wij houden van Krik, Melle en Domper.
Iedereen mag het weten !




En nu zijn we begonnen aan 'De boze heks'.
Ik voel nog wat viltprojectjes aankomen...

Houden jullie ook zo van kinderboeken ?

11 opmerkingen:

An zei

heel mooi gedaan!

Unknown zei

Erg leuk, wat een leuke boeken ook! Geweldig al die dieren. Groetjes lisanne

Clarieke zei

Ontzettend lief! Ik ken(de) Krik nog niet. De boze heks dan weer wel en die vind ik fantastisch!

Patricia zei

Ik heb je op je blog gemist ;)
Mooie leuke viltdieren!
De boeken ken ik nog niet.
Leuke aanrader. Thanx

vaNNien zei

Wat een gave viltdieren!
Hier een kast vol kinderboeken die worden verslonden. Krik ontbreekt nog, mooi 5 december cadeau! Wij hebben net vanavond Knofje uitgelezen.
Fijne week!
Liefs,
Nadine

Unknown zei

Wat een leuk idee, zo gaan de verhalen nog meer leven. Ik ken de boeken van Krik (nog) niet.

merula zei

o ik ken die boeken helemaal niet! Leuk! Ik ga ze eens opsporen. Leuke beestjes heb je ervan gemaakt.

Unknown zei

Wat mooi gemaakt! Tijdens de kinderboekenweek heb ik in de klas het boek " de boze heks geeft een feestje" Kinderen vonden het erg leuk. Vooral als ik roep " oei,oei,oei".

ps. er staan ook verhaaltjes op you tube van de boze heks

Anita zei

Oooh wát ontzettend mooi gemaakt! Krik komt ze écht tot leven.
Die boeken ken ik helaas niet. Ik ga het wel onthouden. Wie weet voor een cadeautje of zo.
Ik heb wel veel en heel lang voorgelezen; heerlijk #de rust ;-)
Een fijne week! Groetjezz lfs mij

Patricia zei

Vanmorgen heb ik de boze heks op tv gezien! Die ken ik wel! ;)

Marina zei

Heerlijk :)))