vrijdag 25 maart 2016

Knoop...

... een paashaas.

Als ik op een rommelmarkt loop koop ik soms dingen waarvan ik niet wist dat ik ze kon gebruiken.
Zo kocht ik eens een stapel bloemerige zakdoekjes.
Voor ooit.
Tja.

Nu dacht ik er ineens aan en knoopte wat paashaasjes.
In het buikje kun je wat eitjes verstoppen.
Leuk om weg te geven !


Het is simpel.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een vierkant stukje stof gebruiken.
Je kunt m nog opleuken met ogen en snorharen. 

Wil je ze ook maken ?


Neem een vierkant stukje stof.
Je zou het kunnen strijken. 


Maak een knoop in een hoek.
Voor de volgende stap zorg je dat de gekleurde kant aan de buitenkant is. 
Vouw de linker en rechter punt naar binnen.


De onderste punt duw je door de knoop.
Trek het allemaal een beetje in fatsoen en klaar is je haasje ! 


Is Pasen voorbij ?
Haal de knoop eruit en leg ze weer in je kast.
Voor al die projectjes...
Ooit.

Fijne dagen ! 

4 opmerkingen:

vaNNien zei

Leuk leuk!!!
Fijne haasdagen!!!

Jeanette Renting zei

Superleuk en zo simpel! Fijne Pasen.

Alet Venhuizen zei

Wat een leuk idee!

Moon zei

Wat leuk! Ik weet toch zeker dat ik ooit precies eenzelfde zakdoekje heb gehad, met die blauwe bloempjes. Grappig om dat terug te zien.