zaterdag 2 mei 2015

De Bobjas...


... die een Niekjas werd.

























In La Maison Victor editie 1 januari-februari 2015 staat een leuke jas.
Na een poosje niet genaaid te hebben, kreeg ik ineens de kriebels.
De Bobjas moest het worden.
Een mooie 'tussenjas', zoals ik een jas tussen winter-en zomerjas noem.

Snel de stof besteld.
En gáán.



















En daar ging het een eerste keer mis.

Man o man.
Wat een PLUIS !
Aaarrrrgh.
Keer 1000.
Gék werd ik ervan.
Even doorbijten.
De jas zou er komen.
Dus.





En daar ging het een tweede keer mis.
Het was, zeg maar, geen makkelijke stof.
De zakken heb ik er wel 3x opnieuw opgenaaid.
En dus ook weer losgehaald hè.
Ja.
En toe bedacht ik dat ik die jaszakken niet mooi vond.
Haha.
Ha.
Ik knipte nieuwe zaken en reeg (ik leer snel) ze erop.
Dat ging beter !




















Voor de afwerking koos ik wel voor boorden aan de mouwen.
Ik vond 'm anders wat te shabby.

Onderaan maakte ik ook een boord, zodat hij lekker warm op de rug zou zijn.
Bovenaan de rits maakte ik een beschermding.
Ik heb zo'n kind dat gillend gek wordt van alles wat schuurt tegen zijn huid.



















Nu hij 'm zo aan heeft, ben ik de ellende vergeten.

Het is een echte 'Niekjas' geworden.

Ik had 'm alleen wat groter moeten maken, zodat hij er wat langer plezier van heeft.
En daar ging het de derde keer mis...



7 opmerkingen:

Unknown zei

Wat ontzettend knap!

methartzielvansil zei

Top jas-dat doe ik je niet na Ingedien-♡

MultiVroon zei

Erg leuk geworden!

Moon zei

Stoer!

Perwin zei

Erg mooi weer gemaakt! Ondanks dat het een lastige stofje was. Top!

Wendy's Mhaaksels zei

Gave jas zeg! Heeft heel wat frustratie gekost zo te lezen maar het is nu wel een waar pronkstuk ;)
Leuk blog heb je, ik ben je volger geworden.
Groetjes, Wendy
Wendy's Mhaaksels

Puurhappy zei

Super super leuk!!! Kei stoer, en door die pluizen moet je inderdaad heen kijken.

Groetjes Louise