zaterdag 17 september 2011

Space invader ...

... streepje sprinkhaan.

Ik daag mezelf graag uit. Ik dacht... laat ik eens iets naaien volgens een écht patroon, dan leer ik weer eens wat nieuwe technieken. Ik kocht de Ottobre herfst 2011
 (je kunt erin bladeren) en viel voor het broekje met de grappige zakken - 4e pagina. Ook viel ik voor het  vest-met-uil - 6e pagina, maar dan zonder de uil of in ieder geval anders. De mouw-is-olifantenslurf-trui vond ik ook erg leuk - 4e pagina, maar dan met een ander olifantenlijf. En nu heb ik projectje 1 van de 3 af. De broek. Die leek me het makkelijkst en daar had ik ook het minst aanpassingen voor in mijn hoofd (o,o, ik zou het patroon eens volgen...).

De zakken zijn mooi hè ? Zeg maar ja.
Dank je.
Ik heb namelijk 4 keer (!) het biaisband overnieuw gedaan. Uiteindelijk op mijn eigen manier gedaan en nu ben ik tevreden.





Er moest natuurlijk ook een shirt bij. Het werd een zwart shirt met een space invader. Sp(r)inkhaan volgens de kleine man.

Hij wilde wel een showtje weggeven !


Oooo, kijk die zakken. Mooi hè. En dat ventje natuurlijk. SMELT !
Oja... projectje mouw-is-olifantenslurf-trui heb ik het niet meer over. Iets met stofvouw, iets met vlug-vlug-vlug, iets met verknipte stof. Dus...

21 opmerkingen:

Marina zei

Ja ja het is echt uw zakken zij de max, ik ben er weg van. En het geheel is af. Alles is een plaaatje dankzij uw ventje wel te verstaan, ziet er een zalig manneke uit en dat is hij vast ook!!!

Judith zei

Och kijk nu! Het broekje is mooi, maar met het mannetje erin, prachtig! En het shirt erbij is ook helemaal leuk! Knap gedaan hoor!

JoChapeau zei

Wauw ! Hij is terecht apetrots met zijn nieuwe outfit !

Nele84 zei

Het is inderdaad een heel schoon broekske! Dat grijs met groen is mooi gecombineerd!

lien zei

Wat supermooi gemaakt! En wat een lief model...smelt...

Mevr. Snoeshaan zei

Mooi, en het broekje ook! :)

monique zei

super cool!

Katja (@Yane) zei

Heel mooi! Hij staat er prachtig mee en is er zo te zien ook erg blij mee! Die zakjes zijn super!!!!

Mamasha zei

Mooi met die kleuren! Ook hier gemaakt en eigenlijk wel één om opnieuw te fabriceren.

MiM zei

Mooi! Leuk mannetje heb je :-) Ottobre heeft altijd fijne patronen. Ben al jaren abonnee (met helaas te weinig tijd...) Liefs

Belinda zei

oooooooh! wat lief!!!!
(en leuk setje kleren natuurlijk ;-))

Anoniem zei

Ontzettend schattige foto's!
(En zoooo leuk, die zakken.)

Anoniem zei

GEWELDIG...!!! SMELT....SMELT. Wat een showbink in die mooie broek en z`n sp(r)inkhaan shirt.
XXX

Anoniem zei

Oooooh roept deze tante trots "dat is nou MIJN neefje"!
Die foto van hem met zijn handen in zijn prachtige broekzakken en die stralende kop van hem, is in 1 zin "OM OP TE VRETEN"!!

Lieve schoonzus, jij bent geweldig.... hoe je het bedenkt, hoe je het maakt en hoe je de kleine man dan ook nog zo GEWELDIG op de foto krijgt!!

Dikke knuf
xxx

EMMA EN MONA zei

stoer en superlief tegelijk! 100%heppie!

Marjolein zei

Leuk die broek, tenminste een hippe joggingbroek. En vooral die zakken doen het hem! Het shirt staat er ook erg leuk bij.

Groet!

petra zei

Een plaatje!...groeten Petra

Anoniem zei

Geweldig! Leuke foto's van jullie kereltje!
Groetjes marloes

Julie zei

Stoer zeg! Mooi gedaan trouwens

Siem zei

Petje af! Ziet er heel ingewikkeld uit die zakjes. Het is een heel mooi setje samen, maar wat wil je met zo'n knapperd die het aan heeft!!!

Effie zei

Mooi hoor! Ik heb er ook al twee gemaakt. Het zijn heerlijke broekjes. En de tweede keer gaan die zakje al veel sneller ;-)